PhysEd-Academy: The Physical Education Teacher Academy
Finansiärer
- Europeiska kommissionen
Abstract
Nedan kan du läsa sammanfattningar om projektet på engelska och/eller svenska. Informationen hämtas från publikationsdatabasen DiVA.
The Physical Education Teacher Academy brings together teacher educators and teachers across Europe to design and deliver evidence-based resources for initial and ongoing physical education teacher training.
Co-funded by the Erasmus+ Programme of the European Union.
Syftet är att stärka lärarutbildningen i Europa samt att öka lärarprofessionens attraktivitet. Projektet, som leds av Norges idrottshögskola, är omfattande och består av åtta lärosäten, fyra ungdomsskolor och två organisationer runt om i Europa. I projektet identifieras och utprövas ett antal så kallade signaturpedagogiker för att därigenom bland annat utveckla ett gemensamt yrkesspråk som i sin tur kan utveckla undervisningen i idrott och hälsa.
Samfinansierat av Europeiska unionens Erasmus+ Program.
Läs mer om projektet
Läs mer om projektet och övriga partners på:
Forskare knutna till projektet
Projektmedarbetare
- Karin Redelius, GIH, Institutionen för rörelse, kultur och samhälle
- Mikael Quennerstedt, Örebro universitet, Institutionen för hälsovetenskaper, GIH, Institutionen för rörelse, kultur och samhälle
- Daniel Roe, GIH, Institutionen för rörelse, kultur och samhälle
- Anders Frisk, GIH, Institutionen för rörelse, kultur och samhälle
Projekttid
- 2020 - 2025
Projekttyp
- Projektbidrag
Nationell ämneskategori
- Pedagogiskt arbete
- Idrottsvetenskap